Ramowy rozkład dnia |
Rozkład dnia dla: |
7.00–8.00 |
|
Schodzenie się dzieci. |
8.00–8.45 |
|
Zabawy dowolne (przy niewielkim udziale nauczyciela). Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadającym zainteresowaniom dziecięcym (manipulacyjne, badawcze, konstrukcyjne, tematyczne, ruchowe i inne). |
8.45–9.00 |
|
Rytuał wspólnego rozpoczynania dnia, powitanie dzieci, rutyna angielska, ćwiczenia poranne lub zabawa ruchowa. |
9.00–9.30 |
|
Przygotowanie śniadania: czynności samoobsługowe, higieniczne, śniadanie. |
9.30–10.00 |
|
Zajęcia dydaktyczne o dominacji: językowej, matematycznej, ruchowej, plastycznej, muzycznej, przyrodniczej organizowane przez nauczyciela. |
10.00–10.45 |
|
Praca indywidualna, wyrównawcza oraz zabawy swobodne. |
10.45–11.00 |
|
Czynności samoobsługowe w szatni, wdrażanie do samodzielności. |
11.00–12.00 |
|
Zajęcia w ogrodzie przedszkolnym, pobyt na placu zabaw, na boisku, spacery i wyjścia terenowe itp. (organizowane są tam gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze itd.), zabawy ruchowe, zabawy w sali (w zależności od pory roku i warunków atmosferycznych). |
12.00–12.10 |
|
Czynności samoobsługowe w szatni, rozbieranie i ubieranie. Przygotowanie do obiadu, czynności higieniczne, samoobsługowe. |
12.10–12.45 |
|
Obiad |
12.45–13.00 |
|
Relaksacja, przygotowanie do odpoczynku. |
13.00–14.15 |
|
Leżakowanie dla dzieci 3– letnich. (tzw. Wysepka spokoju). Indywidualna praca stymulacyjna lub kompensacyjna. Tworzenie sytuacji sprzyjających twórczości plastyczno – konstrukcyjnej, zabawy językowe, ćwiczenia logopedyczne. Zabawy wynikające z zainteresowań dzieci. Kontakty indywidualne. Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych, sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, praca indywidualna, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat lub kształtującym, zajęcia dodatkowe. |
14.15–14.30 |
|
Przygotowanie do podwieczorku, czynności samoobsługowe, higieniczne. Podwieczorek |
14.30–15.30 |
|
Zabawy swobodne i organizowane kontakty indywidualne. Praca nauczyciela o charakterze obserwacyjnym, wyrównawczym, korekcyjnym, stymulującym, gry edukacyjne, planszowe z małym zespołem. |
15.30–17.00 |
|
Rozchodzenie się dzieci do domów, zabawy integracyjne, zabawy dowolne. |
7.00–8.00 |
|
Schodzenie się dzieci. |
8.00–8.45 |
|
Zabawy dowolne (przy niewielkim udziale nauczyciela). Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadającym zainteresowaniom dziecięcym (manipulacyjne, badawcze, konstrukcyjne, tematyczne, ruchowe i inne). |
8.45–9.00 |
|
Rytuał wspólnego rozpoczynania dnia, powitanie dzieci, rutyna angielska, ćwiczenia poranne lub zabawa ruchowa. |
9.00–9.30 |
|
Przygotowanie śniadania: czynności samoobsługowe, higieniczne, śniadanie. |
9.30–10.00 |
|
Zajęcia dydaktyczne o dominacji: językowej, matematycznej, ruchowej, plastycznej, muzycznej, przyrodniczej organizowane przez nauczyciela. |
10.00–10.45 |
|
Praca indywidualna, wyrównawcza oraz zabawy swobodne. |
10.45–11.00 |
|
Czynności samoobsługowe w szatni, wdrażanie do samodzielności. |
10.50–11.50 |
|
Zajęcia w ogrodzie przedszkolnym, pobyt na placu zabaw, na boisku, spacery i wyjścia terenowe itp. (organizowane są tam gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze itd.), zabawy ruchowe, zabawy w sali (w zależności od pory roku i warunków atmosferycznych). |
12.00–12.10 |
|
Czynności samoobsługowe w szatni, rozbieranie i ubieranie. Przygotowanie do obiadu, czynności higieniczne, samoobsługowe. |
12.10–12.45 |
|
Obiad |
12.40–13.00 |
|
Indywidualna praca stymulacyjna lub korekcyjno – kompensacyjna. Ćwiczenia logopedyczne. Zabawy wynikające z zainteresowań dzieci. Kontakty indywidualne. |
13.00–14.00 |
|
Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych, sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, praca indywidualna, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat lub kształtującym, zajęcia dodatkowe. |
14.15–14.30 |
|
Przygotowanie do podwieczorku, czynności samoobsługowe, higieniczne. Podwieczorek |
14.30–15.30 |
|
Zabawy swobodne i organizowane kontakty indywidualne. Praca nauczyciela o charakterze obserwacyjnym, wyrównawczym, korekcyjnym, stymulującym, gry edukacyjne, planszowe z małym zespołem. |
15.30–17.00 |
|
Rozchodzenie się dzieci do domów, zabawy integracyjne, zabawy dowolne. |
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2011-2020 Prywatne Przedszkole Motylek | Polityka prywatności | Projekt i wykonanie CreLab.pl |